5 cech dobrego copywritera 

Zawód copywritera staje się coraz bardziej popularny, co nie zmienia faktu, że zdecydowanie nie jest to zawód dla każdego.

 

Zacznijmy od tego — co to jest copywriting? Zadaniem copywritera jest tworzenie tekstów, które… Sprzedają. Innymi słowy — copywriter pisze teksty użytkowe. Tak tłumaczymy to najprościej! 

 

Oczywiście, są to teksty różnego rodzaju, do każdego typu trzeba podejść trochę inaczej. Jest jednak wspólny mianownik tych użytkowych tekstów — muszą być napisane prostym, zrozumiałym językiem. Innymi słowy — mają dobrze się czytać

 

Jak już napisałam — copywriting to nie jest zawód dla każdego. Jakie cechy powinien mieć dobry copywriter? 

 

Laptopa, Komputer, Biznes, Tabeli, Papier, Kwiaty, Róż

 

Po pierwsze — błędy? Precz! 

Ile razy trafiliście w sieci na tekst, który zawiera w sobie błędy? Błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne zdecydowanie odbierają chęć czytania i sprawiają, że absolutnie nie mamy ochoty dać szansy — autorowi bloga, czy opisanemu z błędem produktowi. 

 

Po drugie — lekkie pióro! 

Wiąże się to z tym, o czym już wspomniałam: dobre teksty muszą się dobrze czytać! Jeśli osoba, która pisze tekst bardzo się nad nim męczy – tego, niestety, nie da się ukryć.

Dobry copywriter musi po prostu lubić pisać. Nie ma innej rady! Oczywiście na rynku dostępnych jest mnóstwo szkoleń online, kursów z copywritingu — w sieci znajdziemy mnóstwo rad, jak napisać dobry tekst reklamowy, na co zwracać uwagę. Jednak osoba, która przeczyta na ten temat mnóstwo książek, tak naprawdę wolałaby robić coś innego i w copywritingu wyczuła dobry pomysł na biznes — nie odniesie sukcesu. 

 

Po trzecie — kreatywność! 

Pracą copywritera często jest wymyślanie chwytliwych sloganów, haseł reklamowych. Kreatywność jest ogromną pomocą w tym zawodzie! Osoby, którym brak kreatywności nie zdecydują się na ten zawód. 

 

Kwiaty, Komputer, Laptop, Klawiatura, Miejsca Pracy

 

Po czwarte — chce się rozwijać! 

Copywriting jest branżą bardzo dynamiczną. Trzeba się stale rozwijać, dokształcać. Nie wspominam o tym, że musisz również bardzo dużo czytać! Trzeba cały czas doskonalić swój warsztat i pisać, pisać, pisać. Oczywiście — copywriterzy często nie piszą powieści, jednak to nie oznacza, że teksty użytkowe nie mają być przyjemne w odbiorze! 

 

Po piąte — wie, dla kogo pisze. 

Dobry copywriter wie, kto jest jego odbiorcą. Wie, w jaki sposób zainteresować daną grupę docelową. Dopasowuje swoje treści tak, aby spełniły swoją funkcję – sprzedawały! Jak wiadomo, sprzedaż nie jest możliwa bez wiedzy, dla kogo stworzony jest produkt. Dobry copywriter zobaczy, co najbardziej się sprawdza, nie boi się dobrego researchu — wie, że to właśnie na tym polega jego praca! 

 

Copywritingiem zajmuję się przy okazji mojej pracy jako wirtualna asystentka. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz, co napisałam na ten temat!

Chcesz poznać mnie lepiej? Zapraszam Cię na mój fanpage i Instagram!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *