Co to jest lead magnet? Co może być lead magnetem? 

W świecie online z pewnością obiło Ci się o uszy wyrażenie “lead” albo “lead magnet”. Wiesz, że marketingowcom zależy na pozyskiwaniu leadów. Jednak co to znaczy? 

Leady sprzedażowe to inaczej jednostki lub firmy, które są potencjalnie zainteresowane Twoim produktem czy usługą. Marzeniem każdego twórcy online jest posiadanie bazy potencjalnych klientów! Jak więc to osiągnąć? 

Tutaj przydają nam się lead magnety. 

lead magnet

Co to jest lead magnet? 

Lead magnet to coś, co możesz zaproponować potencjalnemu odbiorcy w zamian za jego adres e-mail. E-book? Nagranie? Może coś jeszcze innego? Zadaniem lead magnetu jest rzecz jasna zachęcenie potencjalnego klienta do pozostawienia swojego adresu e-mail, dzięki czemu Twoja baza będzie się systematycznie powiększać. A wtedy wystarczy już tylko zainteresować swoim produktem i Twoje szanse na dobre wyniki sprzedażowe są znacznie powiększone! 

Lead magnet musi być, rzecz jasna, darmowy. Niech to będzie coś wartościowego, coś, z czego potencjalny klient będzie zadowolony. To będzie niejako Twoje “pierwsze wrażenie”. Jeśli darmowa treść będzie dla odbiorcy atrakcyjna, to szanse, że zdecyduje się kupić Twój produkt, jest o wiele większa. Możesz mieć natomiast pewność, że jeśli lead magnet będzie słaby – za żadne skarby nikt nie zdecyduje się na zakup czegokolwiek od Ciebie! 😉 

Na co zwrócić uwagę, tworząc lead magnet? 

Pewnie nie zaskoczę Cię pisząc, że przede wszystkim powinno to być coś, co zainteresuje Twoją grupę docelową. Druga sprawa: treść musi być dopasowana do Ciebie. Proste? Proste! 

Przed stworzeniem odpowiedniego lead magnetu warto zrobić sobie mini badania, stworzyć personę. Podpatrzeć, co oferuje konkurencja (podpatrzeć, zainspirować się, w żadnym wypadku nie kopiować!). Warto również samemu zastanowić się, co Ciebie jako odbiorcę denerwuje w lead magnetach, co jest dla Ciebie atrakcyjne. Nie zamykaj się jednak wyłącznie na odpowiednie dla siebie rozwiązania! Warto stworzyć personę – czyli modelowego klienta. Jakie ma cechy? Gdzie pracuje? Co jest jego ulubioną rozrywką? Dlaczego zostawiłby u Ciebie swój e-mail? Zdecydowanie ułatwi Ci to wybór lead magnetu.

Co więcej, dobry lead magnet musi być konkretny, pokazywać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Musi być też pomocny (rozwiązywać problem, który Twój potencjalny odbiorca może napotkać na swojej drodze). Ostatnia sprawa: musi być dostępny natychmiast

Przykłady lead magnetów

Przygotowałam dla Ciebie kilka propozycji na działające lead magnety. Pamiętaj, aby maksymalnie dopasować je do Twoich treści! Czego więc możesz użyć jako lead magnetu? 

E-book

E-book jest jednym z popularniejszych lead magnetów. Nic dziwnego! Mogą zawierać ogrom wartościowych treści. 🙂 Czymkolwiek się nie zajmujesz, z pewnością możesz zawrzeć coś ciekawego w swoim e-booku! Przydatne porady? Ciekawe rozwiązania? Tu możesz zawrzeć niemalże wszystko! 

Checklista

Checklista jest bardzo dobrym lead magnetem, bo wzbudza również ciekawość! 🙂 Nawet ekspert w Twojej dziedzinie z pewnością będzie zaciekawiony, co też się tam zajmuje! Niewątpliwą zaletą checklisty jest fakt, że może być stworzona na obojętnie jaki temat. Zajmujesz się transkrypcją? Stwórz checklistę z pytaniami, o co zapytać klienta! 

Planer

Planer dnia, tygodnia, miesiąca, roku – stwórz przystępną grafikę z własnymi notatkami. To bardzo atrakcyjna forma – wiele z nas potrzebuje idealnego sposobu na organizację czasu – planerów nigdy nie za wiele! 🙂 Przygotuj coś, co będzie łatwe do wydrukowania i powieszenia. A może stworzysz plik edytowalny? 

Próbka materiału

Planujesz kurs online? A może już jest przygotowany? Jeśli tak, to warto udostępnić potencjalnemu klientowi np. jedną lekcję – klienci lubią wiedzieć, na co mają wydać pieniądze! Pokaż, że Twój produkt jest atrakcyjny. Spraw, aby klient miał apetyt na więcej! 🙂 

Newsletter

Newslettery nie zawsze stosowane są jako lead magnety. Mam na myśli – nie takie ma być ich przeznaczenie. 🙂 Jednak jeśli nasze newslettery są atrakcyjne, napakowane treścią – dlaczego nie? Opisz dokładnie, czego może się spodziewać, zostawiając swój e-mail. Następnie – pora pracować nad wartościowymi treściami! 

Mini kurs lub wyzwanie

To również bardzo popularna, ale też atrakcyjna forma lead magnetu! Zachęć potencjalnych odbiorców do aktywności. Mini kurs sam w sobie będzie ogromną wartością, a dzięki wyzwaniu dodatkowo zjednasz sobie odbiorców! 

Zniżka lub darmowa wysyłka

To również dość często stosowany lead magnet! Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Tutaj jednak warto umieścić jasne zasady w czytelnym miejscu – wiele sklepów internetowych robi ten błąd, że wysyła kod zniżkowy, nie wyjaśniając, w przypadku jakich produktów nie zadziała. Albo jest wyjaśnione, tylko bardzo drobnym druczkiem. 😉 

lead magnet

Jak widzisz, pomysłów na leady jest całe mnóstwo! Dodam tylko, że tutaj nie wymieniłam nawet połowy. Jako lead możesz wykorzystać też różnego rodzaju infografiki, quizy, arkusze – wszystko, co jest przydatne w Twojej branży! 

Trzymam za Ciebie kciuki! A jeśli chcesz być ze mną na bieżąco, zachęcam Cię do polubienia mojego fanpage’a na Facebooku. Do zobaczenia! 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *