Co to jest SEO copywriting? 

Jeśli planujesz zmienić branżę, a uważasz, że masz lekkie pióro i lubisz pisać – zobacz, co to jest SEO copywriting. Może brzmieć odrobinę strasznie, ale nie obawiaj się – jeśli wiesz, w jaki sposób odpowiednio pisać, może to być naprawdę bardzo przyjemnym zajęciem. 🙂 Warto dodać, że SEO copywriting staje się coraz popularniejszą praktyką – rzecz jasna, w niektórych rynkach jest już mocno obecna, ale inne wciąż się na nią otwierają. Dlatego właśnie nietrudno będzie Ci znaleźć swoją niszę! Chcesz się dowiedzieć, czym dokładnie jest SEO copywriting? Przeczytaj tekst! 

seo copywriting

Co to jest SEO? 

SEO to inaczej search engine optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Co to oznacza? To, że jeśli w odpowiedni sposób wypozycjonujesz stronę pod wybrane frazy i słowa kluczowe, możesz osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarkach. Czyli? Trafi na nią więcej osób! 

Co to są więc słowa, frazy kluczowe? Wpisując je w wyszukiwarkę, ta dobierze nam najbardziej “dopasowane” wyniki. Czyli artykuły, reklamy, gdzie szukana przez nas fraza się pojawia. Ale! Nie wystarczy, że się pojawi. Musi być również w odpowiednim miejscu! 🙂 Najlepiej w nagłówku (wybierz jeden) i na początku. Żeby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, warto posiłkować się odpowiednimi narzędziami – chociażby takimi jak Senuto czy AdWords od Google. 

Co to jest copywriting? 

Zastanówmy się teraz, co to jest copywriting. Copywriter tworzy teksty – jednak mają one jedną, konkretną funkcję. Jaką? Marketingową! Zastanawiasz się, kto stoi za sloganami reklamowymi, artykułami publikowanymi, chociażby na blogach znanych twórców internetowych? Oczywiście – ogromna ich część tworzy te teksty sama, ale niektórzy korzystają z pomocy profesjonalnych copywriterów. 

Dobry copywriter wie, jak stworzyć treści, które będą skuteczne, jak i przyjemne dla odbiorcy. To nie jest najprostsze zadanie! 

Jakie są rodzaje copywritingu? Wyróżniamy web copywriting, content copywriting i właśnie SEO copywriting. 

SEO copywriting – na czym polega? 

Jak wspomniałam już wcześniej – w SEO copywritingu chodzi o to, aby w odpowiednim miejscu w tekście umieścić słowa i frazy kluczowe. Za tym idzie też szereg innych działań. Przydatne do tego są wtyczki (chociażby Yoast SEO), ale nie wolno na nich zbyt mocno polegać! Warto pamiętać, że tego typu narzędzia dostosowane są pod angielski rynek i nie mają pojęcia, co to jest deklinacja. 🙂 

Prócz słów kluczowych warto pamiętać o tym, kto siedzi po drugiej stronie. Człowiek! To głównie dla człowieka SEO copywriter powinien pisać – dla nikogo i niczego innego. Algorytmy powinny być zawsze na drugim miejscu. W końcu to nie z algorytmem, a z człowiekiem chcesz zbudować relację. Algorytm nie da Ci feedbacku. Algorytm nie kupi Twojego produktu

Jakie są zasady SEO copywritingu? 

Żeby pisać do człowieka, warto wiedzieć, co go do nas przyciągnie. I tutaj można wykorzystać kilka sztuczek. 🙂 Uwaga! Internauta zwabiony sztuczkami może i kliknie w Twoją stronę, ale jeśli nie masz mu niczego do zaoferowania – artykuł będzie nieciekawy, strona nieczytelna – szybko zdecyduje się szukać dalej tego, co go interesuje. Dlatego jak najbardziej warto zadbać o odpowiedni tytuł i lead – ale o to zadbałabym na samym końcu. Przede wszystkim musisz zadbać o treść. 

Jak pisać? Angażująco, z wartością. Podziel się czymś, co wiesz. Daj czytelnikowi coś, dzięki czemu będzie chciał zostać z Tobą na dłużej. To jeśli chodzi o pozycjonowanie Twojej strony, Twojego bloga. 

Co jednak, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu? Oczywiście to, co sprawi, że potencjalny klient u Ciebie zostanie, to produkt. Jednak aby u Ciebie został, musi najpierw w odpowiednie miejsce trafić. 😉 

Zadbaj o odpowiednią liczbę znaków (opis kategorii Twojego sklepu internetowego powinien mieścić się w przedziale 1500 – 2500 znaków ze spacją, opis produktu – 1000 – 1500 zzs). Słowa kluczowe – dwa razy w obrębie tekstu. Uważaj na to, aby dane kategorie nie miały tych samych słów kluczowych – może to i oczywista rada, ale nie dla każdego. 🙂 Dlatego właśnie “buty sportowe” warto urozmaicić o “damskie”, “męskie” czy “wygodne”. 

Bardzo ważna zasada – nie powielaj treści! Oczywiście, możesz sprawdzić, jak piszą inni copywriterzy, możesz się zainspirować. Jednak między inspiracją a plagiatem jest zasadnicza różnica. Co więcej, kopiowanie nie przyniesie Ci dobrych rezultatów! Tak samo, jak pisanie z błędami gramatycznymi i stylistycznymi. Musisz przyznać, że i Ty alergią reagujesz, gdy czytasz coś, co ewidentnie nie było przygotowane dla ludzkich oczu. Zadbaj więc o odpowiednią formę podania. 🙂 

Czytaj, redaguj – i kieruj się zasadą “najpierw wartość, później algorytm”. Wierzę, że jeśli będziesz dużo pisać i stale poszerzać swoją wiedzę (bo research to kolejna, niezbędna umiejętność dobrego copywritera) będziesz tworzyć treści i perfekcyjnie zoptymalizowane, i chętnie czytane. Trzymam za Ciebie kciuki! 

 

SEO copywriting

 

A tymczasem chciałam Cię serdecznie zaprosić do polubienia mojego fanpage’a – bądź ze mną na bieżąco! 🙂 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *