Jak transkrypcja podcastów pomoże Ci w recyklingu treści? 

Transkrypcja podcastów ma wiele zalet! Nie dość, że lepiej wypozycjonują Ci stronę (nagrania niestety nie są w stanie tego zrobić), pozwolą na to, aby Twoje treści trafiły do większej ilości osób (a także do osób niesłyszących!), to jeszcze dzięki nim możesz przeprowadzić tzw. recykling treści. Co to jest recykling treści? Dlaczego potrzebna Ci będzie transkrypcja podcastów? Sprawdź dzisiejszy wpis! 

transkrypcja podcastów

Co to jest recykling treści? 

Recykling treści to inaczej po prostu wykorzystanie po raz kolejny tego, co już zostało stworzone. I to na całe mnóstwo sposobów! Możesz tworzyć notatki, wpisy blogowe, notatki wizualne, checklisty, poradniki, mini e-booki (a nawet całe e-booki!), lead magnety. Recykling treści to popularna praktyka – korzysta z niej całe mnóstwo twórców. I bardzo dobrze – dzięki temu z przekazywanej wiedzy możemy wyciągnąć sto procent! 

Transkrypcja podcastów a recykling treści 

 I właśnie w tym pomoże Ci transkrypcja podcastów – z gotowego pliku dużo prościej będzie Ci wyciągnąć najważniejsze informacje, posortować je tak, aby tworzyły logiczną całość. Jak wiadomo, odcinki podcastów zazwyczaj są wielowątkowe. Na podstawie jednej rozmowy więc możesz stworzyć kilka wpisów, kilka notatek wizualnych. Nierzadko transkrypcja podcastu jest już dobrym szkicem do scenariusza odcinka do kanału na YouTube czy innego nagrania! 

Dlaczego recykling treści to popularna praktyka? 

Jak wspomniałam wcześniej – dzięki temu możemy wykorzystać publikowane treści w stu procentach. Pozwól, że rozwinę ten wątek – jak wiadomo, nie każdy lubi słuchać podcastów, czy nie każdy lubi czytać blogowe artykuły. Trudno jest wszystkich zadowolić tym samym – dlatego właśnie warto korzystać z różnych środków przekazu. Artykuły blogowe, notatki wizualne, może film na YouTube – jeśli przemienisz swój podcast na różne inne formy, możesz dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców! 

Jak jeszcze wykorzystać transkrypcję podcastu? 

Transkrypcja podcastu przydaje się również do ubogacenia mediów społecznościowych! Wystarczy wykonać grafiki z niektórymi cytatami, które uważasz za bardziej istotne. Zadbaj o to, aby były wyraźne, czytelne – w ten sposób trudno będzie je przegapić. 🙂 Publikowanie cytatów obok zdjęć to bardzo popularna praktyka! Skorzystaj również z opcji karuzeli na Instagramie – w ten sposób możesz zamieścić część jednego z dialogów, a tym samym zachęcić użytkowników do odsłuchania podcastu. 

 

Jeśli zadbasz o to, aby podcast był odpowiednio zredagowany, stworzenie artykułu na jego podstawie może zająć kilkanaście minut. Podobnie jak… Treść do mailingu i inne, atrakcyjne dla odbiorcy rzeczy. Możesz również w ramach dodatku stworzyć listę ciekawostek, o których usłyszysz, słuchając podcastu. Jest całe mnóstwo opcji! 

 

Jeśli potrzebujesz transkrypcji podcastu – skontaktuj się ze mną! Na stronie znajdziesz moje referencje. 🙂 Zapraszam serdecznie! 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *