Media społecznościowe – 3 triki, jak efektywnie nimi zarządzać

Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że bez social mediów nie ma marki. Ba – nie ma nawet człowieka! 😉 Niestety, wielu twórców do tej pory trochę obawia się mediów społecznościowych. Zupełnie niepotrzebnie. Jest wiele prostych trików na to, żeby efektywnie nimi zarządzać. Dziś przedstawię Wam trzy z nich – te najważniejsze! 

Rzecz jasna, nie wolno zapomnieć o tym, że nierzadko do prowadzenia mediów społecznościowych należy zatrudnić specjalistę, stratega. To zależy tylko od Ciebie. Jeśli chcesz jednak poznać tajniki efektywnego zarządzania mediami społecznościowymi – zapraszam Cię do przeczytania tekstu! 

Biuro Domowe, Stacja Robocza, Urząd, Biznesu, Notatnik

Po pierwsze: planowanie

Przy pewnych działaniach pośpiech nie jest wskazany. Nie podchodźmy do zarządzania social mediami jak do interwencji kryzysowej – na początku nie trzeba działać szybko! 

Zastanów się najpierw, jak chcesz prowadzić swoje social media. Jakiego języka chcesz używać? Jakie grafiki? Zdjęcia? Co będzie spójne z Tobą – co będzie przemawiać do Twojego docelowego odbiorcy? Pamiętaj, żeby grafiki były spójne i żeby zwracały uwagę. Nie chcemy zostać przeoczeni w feedzie naszego potencjalnego klienta! 

Ustal, co chcesz wrzucać. Przygotuj zestaw postów na pierwszy miesiąc (pewnie, nie jest to konieczne – niewątpliwie bardzo bezpieczne!). Jeśli sprzedajesz produkt – wystrzegaj się promowania w każdym wpisie. Dbaj o swoich odbiorców – zbyt natrętna reklama przeszkadza. Na pewno się ze mną zgodzisz! Możesz zastanowić się, jakiego typu posty sam/a chętnie byś przeczytał/a. Może jakieś ciekawostki? Fakty? Masz pełne pole do popisu! 

Jeśli równocześnie prowadzisz kilka kanałów, pamiętaj o tym, żeby nie wrzucać tego samego (na przykład na Facebooku i Instagramie). Kiedy treści się powielają, Twój odbiorca albo się znudzi, albo zirytuje – tego absolutnie nie chcemy! 🙂 Dobierz odpowiednie grafiki, treść postów, ustal, ile z nich będzie tymi sprzedażowymi – i do dzieła! 

Po drugie: regularnie – ale z głową! 

Pomocne będą statystyki. Zobacz, kiedy masz największy ruch. Planując pamiętaj o regularności! Ale: nie wolno odbiorców zbombardować postami. Limit dla Facebooka i Instagrama to jeden, maksimum dwa dziennie. Sama jednak rozpoczęłabym od jakichś trzech postów tygodniowo! Zapoznaj się z liczbami. Kiedy faktycznie post będzie miał największy zasięg? W jakie dni? 

Przede wszystkim zastanów się, ile jesteś faktycznie w stanie publikować! Na początku działalności chcemy wrzucać jak najwięcej, ale szybko okazuje się, że brakuje zdjęć czy grafik, nie mamy czasu – co za dużo, to niezdrowo! Zdjęcia czy grafiki robione na szybko nie przyniosą pożądanego efektu. Plan działania jest najważniejszy! Wystrzegajmy się chaosu. 

Po trzecie: interakcja

Najważniejszy, absolutnie najważniejszy jest Twój odbiorca. Nie wolno o tym zapomnieć! Angażuj się, w postach zadawaj pytania, które z kolei sprawią, że zaangażują się Twoi potencjalni klienci. Odpowiadaj na ich pytania i wiadomości. Co więcej, nie należy być obecnym wyłącznie u siebie! Bądź aktywny/a na grupach branżowych, odpowiadaj na pytania zadane tam. Nie, nie chodzi o nachalną reklamę. Bądź pomocny/a w społeczności danego medium! 

Kiedy marka odnosi sukces? Kiedy ma swoich zaangażowanych odbiorców. Stwórz więź. Kontaktuj się. Wymieniaj doświadczeniami z innymi twórcami. Odpowiadaj na potrzeby swojej grupy docelowej – ale uwaga, nie wolno z tym przesadzić! Mimo wszystko jest to Twój profil i to Ty tu rządzisz. 

Notatnik, Mac, Imac, Macbook, Biurko, Laptop, Urząd

Jakie są Wasze sposoby na prowadzenie mediów społecznościowych? A może jest coś, co Was przeraża? Śmiało, podzielcie się ze mną spostrzeżeniami! 

Zajrzyj też do poprzedniego wpisu. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *