Praca zdalna dopasowana do Twoich umiejętności

Zastanawiasz się, jak zacząć pracować zdalnie? To może być niemałe wyzwanie, ale jak wiadomo – wszystko jest do zrobienia. Jaki jest najważniejszy krok? Zacząć działać. Jak? Przede wszystkim zastanów się, jaki typ pracy zdalnej jest dla Ciebie odpowiedni. Jednak – skąd masz to wiedzieć? Wyjaśnię Ci w dzisiejszym tekście! 

jak zacząć pracować zdalnie

W czym jesteś dobra? 

Wypisz swoje wszystkie mocne strony. Wszystkie. Mogą to być też banały! W procesie generowania pomysłów liczy się ilość, nie jakość. 😉 

Przygotuj kartkę papieru i pisz. Wszystko, co przyjdzie Ci do głowy. Może jesteś punktualna? Zawsze masz odpowiedź na wszystko? Może potrafisz dobrze się zorganizować? Łatwo nawiązujesz kontakt z ludźmi? Dobrze gotujesz? 

Innymi słowy: jaka jest Twoja super moc? I jeszcze raz powtórzę – to nie musi być tak oczywiste, jak rzeczy, które nakreśliłam powyżej. Do tego zadania warto też podejść z humorem i odrobiną dystansu. Zastanawiając się jak zacząć pracować zdalnie często skupiamy się na nabywaniu nowych umiejętności (co jest oczywiście bardzo dobre, ale nie w tym rzecz) zamiast skupiać się na tych, które już mamy. To po prostu ogromne marnotrawstwo! 

Znajdź swoją supermoc

Przede wszystkim: nie marnujmy swoich talentów. 🙂 Wbrew pozorom nawet cechy naszego charakteru, które nie do końca nam odpowiadają mogą okazać się naszymi talentami. W jaki sposób? Ano, żadna cecha nie jest złą cechą. To najszczersza prawda. 😉 Nie potrafisz się na niczym skupić? Zaczynasz mnóstwo projektów i połowy nie kończysz? Pewnie nazywasz to słomianym zapałem, ale spójrz na to z innej strony. Dzięki temu, że interesowało Cię wiele rzeczy, masz dużo więcej wiedzy, niż inni. Rzecz jasna – nie jest to może wiedza ekspercka, ale z pewnością masz większe rozeznanie w temacie (a właściwie: kilku tematach) niż ktokolwiek inny z Twojego otoczenia. Jestem przekonana, że w Twoim przypadku może być to niezła mieszanka! 

Nie? To z innej strony. Może po prostu potrafisz szybko zweryfikować, w co inwestować swój czas, a w co nie. W końcu: skoro temat Cię nie porwał, postanowiłaś poszukać czegoś innego. Oczywiście zewsząd słyszymy, że rzeczy należy doprowadzać do końca. Ale… Nie do końca! Skoro na starcie czujesz, że projekt nie zakończy się powodzeniem, bo brak ku temu przesłanek – dlaczego masz tracić na niego swój cenny czas? Zbyt często ignorujemy tzw. gut feeling mając na uwadze zbyt wiele rad od innych osób. Nie. Zaufaj sama sobie – bo tylko Ty wiesz, co dla Ciebie najlepsze. 

Przekuj swoją wadę w zaletę

To zadanie na samym początku może wydawać się dość trudne, a nawet niemożliwe do zrealizowania. Jednak nie jest to prawdą – wszystko się da. 🙂 Może nie uda Ci się tego zrobić w ciągu kilku minut (ani nawet godzin), ale zostaw sobie na to przestrzeń.

Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że są takie wady, które mogą Ci zwyczajnie utrudniać pracę (mimo że naprawdę da się wyciągnąć z nich coś dobrego).  Pierwszą cechą, która przychodzi mi na myśl jest perfekcjonizm. Z jednej strony – fantastycznie, każde zadanie z pewnością będzie wykonane na sto procent. Z drugiej jednak strony, proces będzie trwał w nieskończoność, bo nigdy nie będziesz zadowolona. Pamiętaj – lepsze jest wrogiem dobrego! W pracy zdalnej również nie można pozwolić sobie na zbyt długi czas wykonywania zadań. Nawet gdy rozliczasz się godzinowo, a nie za wykonane zadanie, zwyczajnie Ci się to nie opłaca. A przy okazji, wcale nie pracuje Ci się przyjemnie! Dlatego, jeśli wiesz, że pewna cecha zdecydowanie utrudnia Ci życie – pora nad nią popracować. 

Jak pracować nad mocnymi stronami? 

Tu nie ma dróg na skróty. Przy pracy nad sobą najważniejsza jest konsekwencja i upór. Dużo uporu. 🙂 Punktem wyjścia jest mimo wszystko wiara w siebie i we własne możliwości. Bo naprawdę potrafisz – być może potrzebujesz posłużyć się odpowiednimi narzędziami, które wkrótce odnajdziesz! 

Nic jednak nie przyjdzie do Ciebie samo. Oczywiście, każdego w życiu spotyka mniej czy więcej szczęścia, zdarza nam się być w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Jednak nikt nie powiedział, że szczęściu nie można pomóc. Gdy zastanawiasz się, jak zacząć pracować zdalnie, zamień słówko “jak” na “gdzie”. Uwierz, że skoro postanowiłaś – to tak zrobisz. I podejmij wszystkie kroki, aby tak się stało. 

Co jest najważniejsze w pracy zdalnej? 

Pierwszą rzeczą, jaką wymienię jest can-do attitude. To bardzo, bardzo ważne. Czasami spotkasz klienta, który poprosi Cię o coś, czego nigdy wcześniej nie robiłaś. Może nie warto odsyłać go z kwitkiem, ale nauczyć się nowej rzeczy? Może nie warto patrzeć na coś z pesymizmem, ale stwierdzić, że wszystko się da? Oczywiście nie zachęcam do tego, aby uczyć się skomplikowanych spraw na kliencie. Jest jednak mimo wszystko szereg działań, do których nie potrzeba szczegółowej wiedzy. Tylko trochę odwagi i zapału, aby spróbować. 

jak zacząć pracować zdalnie

Jeśli chcesz więc zacząć pracować zdalnie, przede wszystkim skup się na tym, co już masz. Nad resztą popracujesz. Nie marnuj swojego potencjału i talentów! Jeśli skupisz się na tym, co faktycznie sprawia Ci przyjemność, odnajdziesz zajęcie idealne dla Ciebie! 

Lubisz słowo? Uwielbiasz dowiadywać się nowych rzeczy? Sprawdź – może zainteresuje Cię mój kurs transkrypcji. Spisz się! Sprzedaż trwa tylko do 1 grudnia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *