Social media wirtualnej asystentki – czy warto je rozwijać?

Social media w pracy wirtualnej asystentki — czy warto je rozwijać?

Zastanawiasz się, czy pracując jako wirtualna asystentka, powinnaś posiadać swoje firmowe kanały na social mediach? To ważne pytanie i odpowiedź wydaje się oczywista, ale omówmy szerzej to, czy social media w pracy wirtualnej asystentki mają znaczenie.

social media w pracy wirtualnej asystentki

Social media pełnią obecnie bardzo istotną funkcję. Nie bez powodu mówi się, że jak kogoś nie ma na Facebooku lub Instagramie, to nie istnieje. Oczywiście, to zwykle jest mówione żartem, ale faktem jest, że obecność w social mediach jest dość ważna. 

 

Po pierwsze, zastanów się, gdzie potencjalny klient może Cię znaleźć? Masz swoją stronę www? Super, to bardzo dobrze! A co Twój klient znajdzie, jeśli wpisze Twoje dane w wyszukiwarkę na Facebooku lub Instagramie? Hm, no właśnie! Prowadząc swoje kanały w social mediach, możesz pokazać się potencjalnym klientom z jak najlepszej strony. Albo z jak najgorszej — pamiętaj o tym! 

Czy muszę rozwijać się na wszystkich social mediach?

Na początku najlepiej skupić się na jednym, maksymalnie dwóch kanałach. Jeśli dopiero rozpoczynasz rozwijanie swojej marki osobistej, to tworzenie wartościowych treści na kilka różnych portali może być trudne i bardzo czasochłonne. Dużo lepszym rozwiązaniem będzie rozbudowywanie swojego konta w jednym miejscu, a dopiero później dołączenie do tego kolejnego miejsca w sieci. 

Ciekawymi i rzetelnie prowadzonymi social mediami możesz udowodnić, że jesteś najlepszą kandydatką na wirtualną asystentkę dla potencjalnego klienta. Pokazujesz, że znasz się na swoim fachu — w końcu najlepiej uczymy się poprzez praktykę, a prowadząc swoje social media, najlepiej sprawdzisz wszystkie algorytmy i przydatne tipy. Jeśli jesteś ciekawa trików, które pomogą Ci efektywniej zarządzać swoimi social mediami, to koniecznie przeczytaj ten wpis — Media społecznościowe – 3 triki, jak efektywnie nimi zarządzać!

Podczas prowadzenia swoich social media dajesz możliwość poznania Cię z innej, bardziej prywatnej strony. To pomaga nawiązać więź z odbiorcami i zyskać ich zaufanie. Kto wie, może wśród nich znajduje się ktoś, kto właśnie potrzebuje Twojej pomocy? 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *